Pagina's

dinsdag 5 maart 2013

Curry van groene groenten en geitenkaas

Ik ben dol op geitenkaas, vooral de meer gerijpte en dus drogere geitenkaas vind ik super lekker. Ik koop ze meestal in het 'Mekka van de kaas' in Gent, daar heb je super veel soorten geitenkaas. 


Ingrediënten voor 2 personen:

  • 1 grote sjalot, fijngesnipperd
  • 1 teentje look, geplet en fijngesneden
  • 1/2 courgette, in kleine blokjes
  • 1/2 venkel, in kleine stukjes
  • 1/4 pakje sluimererwten, in 2 of 3 gesneden
  • 100 g groene boontjes, in 3 gesneden
  • 1 broccoli, in kleine roosjes
  • 100 g erwten
  • komijnzaadjes
  • kerriepoeder
  • paprikapoeder
  • kurkumapoeder
  • cayennepeper
  • 1 takje tijm
  • 2 blaadjes laurier
  • 2 flinke koffielepels groene currypasta
  • Versgemalen zwarte peper
  • Zout of vissaus
  • 1 l water + 1groentebouillonblokje
Bereiding:
  • Was alle groenten. Verwarm een scheutje olijfolie in een stoofpot en bak de ui en de look even aan. Voeg enkele komijnzaadjes toe en laat ze even meebakken. 
  • Snij alle groenten in stukjes. Voeg eerst de hardste groenten toe. Ik ben begonnen met de broccoliroosjes, de stukjes venkel, de sluimererwten, de boontjes en dan de stukjes courgette. Roer af en toe om en voeg indien nodig een klein scheutje water toe zodat de groenten niet aanbakken. Ik voeg de groenten één voor één toe, terwijl ik de ene soort in de pot doen, begin ik met het snijden van de andere. Zo krijgen de groenten de tijd om samen gaar te worden. 
  • Voeg dan wat paprika-, kerrie- en kurkumapoeder toe en laat nog even meebakken. Doe het takje tijm en de blaadjes laurier er ook bij. 
  • Voeg nu de groentebouillon toe en laat het stoofpotje 20 minuutjes sudderen. Voeg er ondertussen ook 2 koffielepels currypasta toe. 
  • Proef en kruid eventueel nog met peper & zout of andere kruiden naar smaak. 
  • Serveer de curry in diepe borden en brokkel de geitenkaas erover.  Werk eventueel nog af met wat schilfers parmezaan. 
Smakelijk. 





Geen opmerkingen:

Een reactie posten